Saturday, 26 November 2016

SAYU !! ISU VIDEO KONTROVERSI.. INI PERKARA SEBENAR YANG BERLAKU PADA AYDA JEBAT BUAT RAMAI SIMPATI!!





Bintang Running Man, Lee Kwang So bertindak cepat dengan memulangkan kembali telefon bimbit Ayda Jebat yang dirampas pengawal ketika sedang mengambil selfie bersamanya.

Ketika kejadian Ayda dikatakan sedang memegang telefon bimbitnya sebelum dirampas secara tiba-tiba dan ia mengejutkan Kwang Soo.

Sebaik saja perkara itu berlaku, Kwang Soo terus menyebut perkataan 'gwenchana?' yang bermaksud kamu tidak apa-apa setelah melihat Ayda terdiam.

Lee Kwang Soo kemudiannya bertindak mengikut pengawal tersebut dan meminta kembali telefon itu sebelum memulangkan kepada Ayda dan mengambil selfie bersama sebagai tanda mohon maaf.

Tindakan Kwang Soo itu disambut dengan sorakan dan tepukan daripada ribuan penonton yang hadir.

Selain Ayda, selebriti lain seperti Saharul Ridzwan, Ajak Shiro dan Hairul Azreen juga turut menyaksikan kejadian tersebut.

Dalam pada itu, kejadian yang berlaku ketika acara Running Man Challenge yang berlangsung di Paradigm Mall itu dikongsi oleh seorang peminat menerusi video yang di muatnaik di akaun Twitter dengan id @afqsyf semalam.

Sehingga kini video yang dikongsi oleh lelaki berkenaan telah mendapat lebih 4,000 retweet.

Rata-ratanya memberikan komen tidak puas hati terhadap kelakuan pengawal tersebut dan melabelkannya sebagai biadap.









Sumber asal: astrogempak


MENGEJUTKANNN ! TERKINI ! ISU SHARNAAZ AHMAD.. SHILA AMZAH SOUND PANAS AYDA JEBAT!! INI PUNCANYA..







Siapa yang tak kenal dengan penyanyi Shila Amzah ni kan.. Penyanyi yang semakin mencipta nama di negara China selepas menjuarai pertandingan Asian Wave 2012.. Itu yang membuat Miss respect kepada Shila kerana berjaya mengharumkan nama Malaysia di negara luar!

Yela, bukan mudah nak tembusi pasaran negara luar.. Penyanyi yang terkenal menerusi lagu Patah Seribu ni pernah dihimpit dengan kontroversi panas, di mana kisah putus cintanya bersama pelakon, Sharnaaz Ahmad suatu ketika dulu menjadi bualan hangat ramai..

Memang banyak ‘drama’ yang tercetus pada masa tu, tapi perkara tu dah lama berlalu.. Malas Miss nak bangkitkan perkara yang dah berlalu.. Lagipun kedua-dua retis ni sekarang dah bahagia dengan kehidupan masing-masing, walaupun sampai sekarang kedua-dua masih belum berbaik..

Tetapi nama Shila dan Sharnaaz kembali menjadi bualan hangat bila pelakon Ayda Jebat mencetuskan kehangatan dengan membuat video secara langsung di Instagram yang menunjukkan Sharnaaz ‘miming’ lagu Shila yang berjudul Selamanya Cinta..

Video tu telah menarik perhatian Shila.. Miss tengok Shila tak suka bila baca dia punya respon terhadap video yang Ayda buat tu.. U’olls baca jer lah tweet yang dimuat naik Shila di akaun Twitternya itu.. Shila tak suka bila nampak bekas kekasihnya muncul dalam video tersebut..

Kalau Ayda seorang yang buat video tu, Miss rasa Shila tak kan marah punya lah.. Dia akan okey jer! U’olls bukannya tak tahu, Shila akan cepat melenting bila dia dikaitkan dengan Sharnaaz.. Alaa.. Relax lah Shila, video biasa jer pun.. Jangan cepat sentap sangat!! – Misshana/Utaranews 














MENGEJUTKAN !! Ini Barulah Melayu! Lebih Senduk Dari Kuah! Viral satu kisah dari saudara Zaimi Zakaria berikutan coretan beliau mengenai petugas rela yang boleh disifatkan tidak ada sifat bertolak ansur dan boleh juga dilabelkan gila kuasa! Jom kita ikuti luahan beliau..



Semalam viral satu kisah dari saudara Zaimi Zakaria berikutan coretan beliau mengenai petugas rela yang boleh disifatkan tidak ada sifat bertolak ansur dan boleh juga dilabelkan gila kuasa! Jom kita ikuti luahan beliau..
untitled
Assalammualaikum wbt….
Hari ini benar2 saya sedih yang AMAT sedih,ketika coretan ini ditulis tidak henti air mata saya jatuh berderai, hiba ,sayu, x terungkap kata2 saya hanya air mata yg menjadi peneman ketika ini.
Saya ingin kongsikan apa yg berlaku pagi tadi pada diri saya..Atas sebab kelewatan 1 jam saya spi di Angsana utk setup BOOTH utk Program Dakwah saya ,di karnival mega sale anjuran kpdnkk, seorang Rela bernama Rosli tidak benarkan saya masuk dan suruh saya paking luar dan angkat barang dari jauh spi ke khemah,saya hanya bersama 2 org anak saya berumur 7 tahun dan 11 tahun serta 1 pembantu lelaki berusia 60 tahun, barang saya bnyk dan semua berat2. Biasanya kami loading dekat dgn khemah. Saya faham dia jlnkan tugas dan ikut arahan pihak penganjur. Puas saya terangkan keadaan saya dan saya ulang berkali2 sy nk buat dakwah , kempen menutup aurat..penganjur dah confirm bg saya tapak..lalu rela itu berkeras dan suruh saya hubungi pihak penganjur, saya akur dgn arahan rela itu..saya hubungi dan bg rela tu bercakap dgn penganjur , dengan nada keras rela tu suruh penganjur keluar tunjuk muka dulu. Mungkin dia tidak percaya pada saya..ialah mungkin dia fikir sy blh guna kawan saya..kemudian penganjur wanita itu keluar tunjuk muka dan explain semua, Rela itu terus berkeras mmg x blh masuk nnt pegawai saya marah katanya, saya bgtau dia..tadi en rosli suruh kol penganjur, kemudian suruh penganjur keluar, skrg ni pegawai marah pula..saya merayu spi keluar air mata..saya sebut saya masuk Event ni utk buat Dakwah saya , penganjur dah bg saya tapak..kerana Allah t’a ala, sya cakap xpelah panggil pegawai keluar pula ..biar sya explain. Dia xnk panggil pegawai dia.2x saya ulang mana pegawai biar sy explain..tp en rosli alihkan pandangan ayat saya itu ..ttp x bg saya masuk, sbnrnya security angsana dh lpskn saya masuk utk para peniaga..mereka npk saya bawa barang2 Hijrah Hijab saya.. semua produk muslimah dan pakain syariat serta sunnah..tp utk masuk pintu ke 2 tpt loading barang , Rela mula halang saya..jadi sy terhenti di tgh2.sedangkan saya dh lps masuk pintu utk peniaga. Bila saya mula ambil gambar en rosli , dia mula mengugut penganjur tu..jika dia diviralkan hingga spi kene buang keje .
.”saya akan cari awak spi dapat ok..awak ingat..akk ni ambil gambar saya dan video..klu viral saya cari awak”
sehingga penganjur kpdnkk tu mengeluarkan air mata, mungkin sb takut dgn ugutan rela itu. Saya sempat pegang bahu penganjur tu cuba tenangkan dia dalam masa yg sama air mata saya mengalir x henti2…”
“adik awak jgn takut dgn dia. Sepatutnya takut dgn Allah. Xpelah akk x jadi masuk. Akk balik” ini ujian akk. Tp akk nangis bukan sebab akk x dpt masuk atau kene patah balik..sbnrnya akk sedih dgn sikap org Islam yg mengaku islam tidak ada peri kemanusiaan sehingga buat 2 wanita menangis.

😭
sehingga tidak blh ada sikap lebih kurang..tolak ansur sesama Mahluk lagi2 saudara islam. Sepanjang perjalanan pulang saya nangis, satu perkataan sblm saya tinggalkan kawasan itu..saya sempat bgtau rela itu..
“En Rosli saya mohon Allah beri Hidayah buat en rosli”
“Ambil dari dunia sesuatu yang akan jadi bekal untuk akhirat nanti dan jangan mengambil dari dunia sesuatu yang akan menghalangi anda di akhirat nanti ”
Saya sedih
15178185_1920123724889409_1763972697138635497_n
15241958_1920123721556076_2885151894475974755_n
Inilah yang dikatakan lebih senduk dari kuah! Apa-apa pun memang terbaiklah bro!

Sumber : KAKISHARE




Friday, 25 November 2016

Israel Terima Tawaran Palestin Untuk Hantar Bantuan Padamkan Kebakaran

Sebuah pesawat memadam kebakaran dari Greece | Foto - Ariel Schalit
HAIFA - Israel telah menerima tawaran pihak berkuasa Palestin untuk menghantar empat pasukan bombanya dalam usaha membantu memadam kebakaran di seluruh tanah haram Israel itu, kata pegawai kanan kerajaannya semalam, lapor Haaretz.  

Pegawai itu berkata, Penyelaras Aktiviti Kerajaan di wilayah menyelia kerjasama di antara Palestin dan anggota bomba Israel. 


Sekurang-kurangnya 130 orang cedera dalam kebakaran besar itu yang kebanyakannya akibat terhidu asap. Bagaimanapun tiada sebarang kecederaan serius dan mengancam nyawa. 



Thursday, 24 November 2016

SANGAT MENYEDIHKANN ! SAYU : INI CERITA SEBENAR BAKAL PENGANTIN LELAKI TEMUI AJAL JATUH DARI TINGKAT 8 HOTEL DI DANOK (5GAMBAR)

Alor Setar : Noor Hafizah, 22, berkata, tunangnya, Mohd Amirul Rais Khalid, 24 sanggup bercuti bersama rakannya di pekan Dannok, Thailand, Sabtu lalu, sambil membeli barangan untuk hantaran untuk majlis perkahwinan kami pada 10 Disember depan.

Katanya, dia hanya mengetahui kejadian itu apabila rakan tunangnya datang menemuinya di Pulau Pinang dan menyerahkan segala dokumen pengenalan diri milik arwah sebelum memaklumkan Mohd Amirul dipercayai terjatuh dari balkoni tingkat lapan sebuah hotel di pekan Dannok.



Amirul tidak terus meninggal di tempat kejadian sebalik nya arwah sempat dirawat di sebuah Hospital tetapi terpaksa menggunakan mesin sokongan hayat, namun setelah bertarung nyawa Amirul atau lebih mesra dengan panggilan Rais telah dijemput ilahi.

Yang paling menyedih Hafizah atau lebih mesra dengan Fyza memaklumkan melalui laman sosial nya yang majlis kahwin nya pada 10.12.16, ini di batalkan dan ini amat mengundang pilu rakan-rakan dilaman sosialnya dan arwah.

Semoga keluarga arwah Amirul dan Fyza tabah menempuhi dugaan ini, Al fatihah dan Salam Takziah.


AKHIRNYA TERBONGKAR!!! Jom tengok 15 foto Mengejutkan artis Lelaki Malaysia yang rupanya pernah jadi "Mak Nyah"!! Foto no.#2 #8 & #10 tu paling sukar dipercayai sekali!!!!





Jom tengok artis-artis lelaki kat Malaysia ni yang pernah jadi Mak Nyah,, Bukan for real k. Mungkin dalam lakonan ataupun hanya suka-suka...





























p/s : Okay..sapa paling cun dan sapa yang paling horror? Sila komen.. hehe..

















Sumber: nurshahmina.blogspot.my 


PANAS!! AMIK KAU!!! JARANG-JARANG MENGELUARKAN KENYATAAN, INI KRITIKAN PANAS NASSIER WAHAB UNTUK GEGAR VAGANZA 3.. JANGAN SENTAP!!! SIAPAPUN BACA PASTI SOKONG

PANAS!! AMIK KAU!!! JARANG-JARANG MENGELUARKAN KENYATAAN, INI KRITIKAN PANAS NASSIER WAHAB UNTUK GEGAR VAGANZA 3.. JANGAN SENTAP!!! SIAPAPUN BACA PASTI SOKONG



Tentu anda semua sudah tahu tentang isu hangat dimana ada peserta Gegar Vaganza 3 bertindak untuk menukar lagu tugasan yang diberikan dengan lagu pilihan mereka sendiri. Ramai yang tidak berpuas hati apabila ada artis yang bersikap tidak berani menyahut cabaran dan tidak menghormati senarai lagu pilihan media.

Isu ini turut mendapat perhatian bekas peserta GV 2 iaitu Nassier Wahab yang terkejut apabila ada artis GV3 boleh menukar lagu.

Nassir menerusi ruangan komen di laman Facebook milik peminatnya telah meluahkan pendapat beliau berhubung isu hangat tersebut. Walaubagaimanapun, komen Nassier tidak merujuk kepada sesiapa dan ia adalah secara am sahaja.




Tidak dinafikan kontroversi GV 3 kali ini agak hangat bukan?